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CANTICORUM TRAGICORUM ADIUMENTUM METRICUM

quo textum traditum canticorum tragicorum
quam facillime ac dilucidissime
metrice exhibere
conatur

Prolegomena

Aeschyli cantica

Sophoclis cantica

Euripidis cantica

Konradus Eugster

Metrik der Griechischen Tragödien – Äschylos, Sophokles, Euripides.

Die Strukturen der gesungenen Teile sind so einfach als möglich dargestellt, so dass die Metrik der Verse sofort erkennbar wird.

Für Lehrende und Lernende des Altgriechischen.

Audiobeispiel: Sophoclis Antigone, Parodos

PROLEGOMENA

in memoriam Willy Theiler

PROLEGOMENA

signa: – longa | ◡ brevis | x anceps | ○○ basis Aeolica | ε ͜ω / ε ͜ο synizesis

coniecturae, quomodo cantica tragicorum metrice reddenda sint

1. una in stropha uno tantum genere metrico utitur poeta. iambi quidem et trochaei anapaestis vel dactylis permisceri possunt.

2. omnes unius strophae versus aequos numeros praebent (tres iambos, ut exemplo utar). interdum pars aliqua sola canitur, pars cetera ab organis sonatur.

3. enclitica in versus initio numquam inveniuntur.

4. eos errare opinor, qui responsionem ad syllabam coniecturae ope conficiendam esse arbitrantur.

his tribus generibus metricis utimur (A, B, C):

A: iambi × – ◡ –

trochaei – ◡ – ×

dactyli – ◡ ◡

anapaesti ◡ ◡ –

iambi trochaeique in versus fine imminui possunt, quod dicitur dochmius. nam apud veteres, ut opinor, non numquam aut solum prima pars versus canebatur, cum altera ab organis sonaretur, aut vocis sonus efficiebatur quoad versus finivit. quod nostris notis musicis hoc modo conscribi possit:

B: aeolici medio in versu habent nucleum –◡◡–, qui elementis ○○ vel x vel –◡ vel ◡– vel –◡– circumdatur.

C: dactyloepitriti, quibus est nucleus –◡◡–◡◡– (D), si deminuti –◡◡– (d) vel ◡◡– (d‘). ad eum nucleum accedunt elementa –◡– (e) vel ◡– (e‘) vel etiam numerus intermedius ×.

Aeschyli cantica

Die Perser (Πέρσαι)

Die Sieben gegen Theben (Ἑπτὰ ἐπὶ θήβας)

Die Schutzflehenden (Ἱκέτιδες)

Agamemnon (Ἀγαμέμνων)

Choephoren (Χοηφóρoι)

Die Eumeniden (Εὐμενίδες)

Der gefesselte Prometheus (Προμηθεὺς δεσμώτης)

Sophoclis cantica

Aias (Αἴας)

Antigone (Ἀντιγόνη)

Die Trachinierinnen (Τραχίνιαι)

König Ödipus (Οἰδίπους τύραννος)

Electra (Ἠλέκτρα)

Philoctetes (Φιλοκτήτης)

Ödipus auf Kolonos (Οἰδίπους ἐπὶ Κολώνῳ)

Euripidis cantica

Alkestis (Ἄλκηστις)

Medea (Mήδεια)

Herakles (Ἡρακλεῖδαι)

Hippolytos (Ἱππόλυτος)

Andromache (Ἀνδρομάχη)

Hekabe (Ἑκάβη)

Die Schutzflehenden (Ἱκέτιδες)

Elektra (Ἠλέκτρα)

Hercules (Ἡρακλῆς)

Die Troerinnen (Τρωάδες)

Iphigenie bei den Taurern (Ἰφιγένεια ἐν Ταύροις)

Ion (Ἴων)

Helena (Ἑλένη)

Die Phoinikerinnen (Φοίνισσαι)

Orestes (Ὀρέστης)

Die Bakchen (Βάκχαι)

Iphigenie in Aulis (Ἰφιγένεια ἐν Αὐλίδι)

Der Kyklop (Κύκλωψ)

Rhesos (Ῥῆσος)

Hypsipyle (Ὑψιπύλη)